Huisartsenpraktijk Overschie  Rotterdamse Rijweg 130   3042 AS   Rotterdam   010 – 4157512

Huisartsenpraktijk Overschie
Rotterdamse Rijweg 130
3042 AS Rotterdam
  010 – 4157512

Home | Chronische zorg

Chronische zorg

In samenwerking met de zorggroep IZER (Integrale Zorggroep Eerstelijn Rijnmond) IZER krijgen onze chronische patiënten gestructureerde ondersteuning en begeleiding van de huisarts en de praktijkondersteuner om (beter) om te leren omgaan met hun chronische ziekte. Voor meer informatie, klik hier.

We hebben 4 verschillende spreekuren:

Diabetes spreekuur

Diabetes is een chronische stofwisselingsziekte met teveel glucose in het bloed. Glucose is een vorm van suiker, en diabetes werd vroeger suikerziekte genoemd. Het hormoon insuline speelt een sleutelrol bij het op peil houden van de hoeveelheid glucose in het bloed, en dus bij diabetes. Insuline wordt gemaakt in de alvleesklier. Het is een complexe chronische ziekte en kan voor iemand met diabetes en zijn omgeving heel ingrijpend zijn  > lees verder

COPD spreekuur

COPD is een verzamelnaam voor chronische bronchitis en longemfyseem. Bij COPD is sprake van een chronische ontsteking van de luchtwegen. Deze chronische ontsteking leidt tot vernauwing van de luchtwegen en daardoor ontstaan klachten als hoesten en kortademigheid  > lees verder

CVRM spreekuur

Mensen met een doorgemaakte hart- en vaatziekten worden uitgenodigd door de praktijkondersteuner om op het CVRM spreekuur te komen. CVRM staat voor Cardio Vasculair Risico Management. Ofwel het managen van het risico op hart en vaatziekten.  Ook mensen met een verhoogd risico op hart en vaatziekten (zoals verhoogde cholesterol of hoge bloeddruk) krijgen een uitnodiging voor het spreekuur  > lees verder

Kwetsbare ouderen

Gezien de ontwikkelingen binnen de ouderenzorg en de verwachte vergrijzing in de nabije toekomst zijn wij dit jaar begonnen met een pilot om kwetsbare ouderen in onze praktijk in kaart te brengen. In samenwerking met de zorggroep IZER gaan onze praktijkondersteuners de oudere patiënt thuis opzoeken  > lees verder